سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بی عمل مانند کمان بی زه است . [امام علی علیه السلام]

مدیران سازمان ها بخوانند

سیمون سینک می گوید رهبران در جایی می ایستند که دیگران قبل از آنها باشند.

نویسنده کتاب رهبران آخرین نفر می خورند می گوید رهبر واقعی بودن این نیست که به دیگران دستور بدهید، پاسخ همه پرسش ها را بدانید یا متخصص ترین فرد گروه باشید بلکه به معنای این است که بتوانید دایره ای از اطمینان و امنیت برای گروه یا تیم خود ایجاد کنید فرهنگی ایجاد کنید که افراد در سازمان شما احساس کنند تحت مراقبت و محافظت شما قرار دارند. و آنگاه است که آنها سعی می کنند از سازمان خود در برابر تهدید های بیرونی محافظت کنند و فرصت های بزرگ را بربایند.

رهبران آخرین نفر غذ می خورند

در ادامه 5 توصیه سینک را که بیانگر دید رهبری اوست بیان می کنیم

رهبران باید قبول کنند که مسئولیت آنها  کارایی سازمان نیست بلکه کارایی افرادشان است.

و این به معنای بازی با اعداد نیست بلکه به معنای کار کردن افراد با بالاترین پتانسیل و توان است. و برای این منظور باید به افراد میدان داد و فرصت داد تا توانایی های خود را بروز دهند حتی باید به افراد خود فرصت شکست خوردن و بلند شدن بدهید. آیا شما چنین کرده اید؟

رهبران هر چقدر هم که سازمانشان بزرگ باشد کسانی هستند که خواسته های دیگران را بر خواسته های خود مقدم می شمارند.

برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک این بدان معناست که خود را به موفقیت و رضایت مشتری یا کاربران خود متعهد نمایند و نشان دهند که آنها فقط به پیشرفت خود فکر نمی کنند بلکه به پیشرفت همه آنهایی که با آنها همکاری می کنند هم اهمیت می دهند و برای سازمان های بزرگتر این یک معنای دیگر هم دارد و آن اهمیت دادن به زندگی و مشکلات پرسنل است.

در انجمن های مجازی ظاهر شوید مانند هر جامعه دیگری

فراموش نکنید که شما هم عضوی از این جامعه هستید و باید به عنوان رهبر یک سازمان حضور فعال داشته باشید جوامع مجازی هم از این قاعده مستثنا نیستند و باید حضور فعال داشته باشید و فقط در این میان به فکر تبلیغ برند و کالای خود نباشید نمی توانید در جوامع مجازی فقط حرف خود را بزنید بدون اینکه به دیگران کمکی بکنید اطلاعات مفید در اختیارشان قرار دهید یا به پرسش های آنها پاسخ دهید. برای اینکه حضوری محکم و مقتدارانه داشته باشید باید به مردم خدمتی ارائه نمایید تا به سمت شما بیایند. باید ارزش آفرینی کنید تا برای سازمان خود منفعتی پایدار فراهم کنید.

در صورت کم کاری پرسنل آنها را اخراج نکنید بلکه آنها را راهنمایی کنید.

به عنوان مثال به کمپانی نکست جامپ توجه کنید که سیاست استخدام تا آخر عمر را در پیش گرفته است. اگر قرار نباشد کسی را اخراج کنید در استخدام آنها بسیار دقت می کنید و فقط مهارت ها و تجارب آنها نیستند که اهمیت دارند بلکه شخصیت آنها را هم بررسی خواهید کرد. و همچنین با این دیدگاه به آموزش پرسنل اهمیت بیشتری داده می شود و همچنین مشاوره در چنین شرکتی جایگاه ویژه ای خواهد یافت، و همچنین ارزیابی عملکرد ها واضح تر و شفاف تر و با صداقت بیشتر انجام خواهد شد. در این شرکت کالاهای برگشتی یا معاملات فسخ شده از 40 درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد. حتی بهترین رهبران هم از ناکارآمدی افراد خود بزرگترین ضربه های را می خورند.

بین آرمان گرایی و واقع بینی و پاسخ گویی تعادل برقرار کنید.

همه ما می خواهیم با مشتریان رابطه ای بلند مدت، ثمر بخش و برد-برد داشته باشیم و واقعیت های اقتصادی گاه ما را مجبور خواهد کرد به مشتریان پاسخ مثبتی بدهیم که می دانیم در برآورده کردنش مشکلاتی خواهیم داشت. گاه در مذاکره با مشتری احساس می کنید او کار را برای شما مشکل خواهد کرد و سازمان شما را در شرایط بدی قرار می دهد هر چند می تواند پول خوبی به شما بدهد و اینجاست که باید مودبانه این جلسه را تمام کنید. گاه مجبور هستیم با مشتریان سخت و غیر منطقی کار کنیم اما بهتر است این کار را عاقلانه انجام دهیم.

نوشته: شلی لویت

ترجمه: علی یزدی مقدم

سایت: www.yadbegir.com


94/6/24::: 8:5 ص